Sider

fredag den 20. maj 2011

Mine nye baby er SÅ dygtig




I går kom min skønne nye køkken-hjæper :D Og den er dygtig, skulle jeg hilse at sige! Jeg bagte en omgang snyde-muffins, helt uden sukker :) De blev rigtigt gode og maskinen er nu indviet og godkendt og står og pynter i vores køkken. 

Opskrift på muffins 

2,5 dl. mel
1/2 tsk. natron
3 spsk. kakao
1 tsk. vanilje
60 g mandler (kan udelades, men tager den værste sukkertrang)
100 g. dadler
1 banan
2,5 dl. vand
25 g. smør

Mel, natron, vanilje og kakao blandes i en skål. Mandlerne kværnes fint i en blender, eller hakkes groft og blandes i melet. Dadler, vand og banan blendes til en cremet masse og tilsættes dejen. Smørret tilsættes og røres godt ind i dejen. Bages i alm. ovn. ved 200 grader.

(Fundet på slyngebarn.dk)

9 kommentarer:

  1. Åhh ønsker mig også sådan en :) Tillykke med den!
    Muffins uden sukker? Kan man det? En opskrift der kan deles mon?

    Kh og god weekend
    Anne

    SvarSlet
  2. Jeg kan ikke udtrykke hvor misundelig jeg er.. Den er sååå fin.. Tænk på alle de jobs jeg ku sige ja til.... Glæder mig til du skal ha kage med til hygge aften ;O)

    SvarSlet
  3. Tillykke med den. Min baby er efterhånden blevet stor, og er (stadig) køkkenets mest værdsatte maskine! (sig det ikke til de andre ;-)

    SvarSlet
  4. Mange gange tillykke søde Kamomilla :)

    Er du i øvrigt klar over, at der er en der hedder Kamomilla i "Folk og røvere i Kardemommeby"?

    Jeg er så stolt af, at du har sparet op til sådan en flot maskine! Og at du længe ikke har købt helt nyt tøj, men solgt noget af det du havde! Det er så flot økonomisk tænkt! Sejt!

    SvarSlet
  5. Anne: Ja, da, jeg lægger lige opskriften ind i indlægget :) Det er muffins sødet med dadler :)
    Susan: Ja, du skulle så meget have sådan en maskine, det er et sandt lille vidunder :)
    Christine: Det er jeg glad for at høre :) Jeg regner med at den skal følge mig i mange mange år fremover :) Jeg har brugt den til brød i dag og hold da op for noget brød! Det bliver bare SÅ meget mere luftigt når det bliver godt æltet sammen :D

    Jenny: Tak Jenny :) Kender godt lille Kamomilla og blev også kaldt det som barn :) Tak for roserne mht. opsparingen, er selv vildt stolt over at det kunne lade sig gøre :) Er allerede i gang med at spare sammen til næste lille lækkerbisken :)

    SvarSlet
  6. Ihh spændende, spændende... Ser lige om jeg ikke kan nå at afprøve dem :) Må også kunne lade sig gøre med en håndmixer, selvom det ikke er i nærheden af at være så sejt

    SvarSlet
  7. må lige kommenterer på dit porcelæn - har selv serien fundet lidt af gangen i genbrugsen. Det er så super sødt!

    SvarSlet
  8. Så lækker en unge du har fået dig. Glæder mig til at se hvad den kan kreere :-)

    SvarSlet
  9. Jeg har prøvet dem nu, men det er jo ikke bare sukkeret, der er skiftet ud med dadler, det er også smørret, der er skiftet delvist ud med banan, og hvor er æggene og mælken. Jeg troede virkeligt ikke, man kunne det. Det kan man sådan set heller ikke, men ok, de smager udmærket.

    Hilsen Alice

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...