Sider

lørdag den 2. april 2011

DIY turbanpandebånd


Klip et stykke stof på ca. 14 i bredden og 2 x hovedbredde plus sømrum i længden. Det er vigtigt at stoffet er meget elastisk (du kan også vælge at strikke turbanpandebåndet, det er samme fremgangsmåde, udover dette punkt).


Fold stoffet på den lange led, ret mod ret og sæt nåle i hele langsiden.


Sy langsiden. 


Vend stoffet, stryg, hvis nødvendigt. Kryds enderne. 


Sno enderne om hinanden.


Læg enderne ind i ringen.


Saml enderne.

Åben den det ene rør og læg det udover det andet og sæt nåle i. Sy derefter alle lagende sammen.


Taadaa! Færdigt turbanpandebånd :)

8 kommentarer:

  1. Skøn DIY, tak for at du deler den.
    Det skal helt sikkert prøves af og pynte her til foråret.

    SvarSlet
  2. Intet mindre end fantastisk!!!

    SvarSlet
  3. tusen takk for DIY.
    jeg fant den via prydelig og har nå lagt meg til som følger.
    se her for min kreasjon: http://frkpigalopp.blogspot.com/2011/06/harturban.html

    hilsen fra marianne

    SvarSlet
  4. Det var så lidt så lidt :)
    Hvor er det fint dit pandebånd Marianne :)

    SvarSlet
  5. Ih hvor er du altså dygtig kamille, sådan en skal jeg helt sikkert have lavet. Jeg elsker den gule som du har på, på prof. billedet.... Er den home made?

    Knus Mette Marie

    SvarSlet
  6. Hej Mette Marie :)

    Ja, det gule er også home-made :) Jeg har bare strikket "stoffet", ellers samme princip ;)

    Mange hilsner Kamilla

    SvarSlet
  7. Det bliver jeg nødt til at prøve. Kan lige se mig selv med det blå pandebånd:)

    SvarSlet
  8. nice tutorial for my next workshop class :)
    Thank you, kamomilla - vanilla :)



    Belinda

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...