Sider

fredag den 2. marts 2012

Have i vindueskarmen





Jeg drømmer rigtigt meget om at få en have. Vi bor i en to-værelses midt i Århus og deler en gårdhave med opgangens andre beboere. Jeg har nu besluttet at leve nogle af mine have-drømme ud i livet ved at starte med at lave en lille salathave i køkkenvinduet. Der er nu sået ruccula og spinat i lige rækker i to altankasser :) Jeg glæder mig til de spirer og vi kan få nyhøstet minisalat :) 

Planen til sommer er at købe nogle fine krukker til gårdhaven og plante tomater, agurker, squash, salat, jordbær og alt det andet lækre man kan have i en nytte-have. Uh, hvor jeg glæder mig :)

Har i dag købt den fineste gamle havebog i genbrug: "Letfattelig vejledning i havebrug. Bogen er super fin, med guldprint på forsiden og ægte slidte kanter og falmet forside. Sproget er gammelt og man møder mange dobbelt a'er :) Den er SÅ fin og glæder mig til at læse i den og blive inspireret til endnu mere have.

Har købt frø i massevis og er startet ved salater og krydderurter. Er meget spændt på om de kan spirre i vores køkkenvindue :) Spændende.

8 kommentarer:

  1. Og hvis det ikke tilfredsstille dig helt, så kommer du bare forbi min forsømte have og giver den gas ;-)

    SvarSlet
  2. Solen i går fik godtnok tankerne hen på haven,men frosten på bilerne idag minnede en om at der nok går lidt tid inden jeg kan komme i haven, men kan starte lige som dig.

    SvarSlet
  3. Det lyder som om du virkelig har blod på tanden, så mon ikke der lykkes for dig. Jeg krydser i hvert fald fingre - og glæder mig til at følge projektet.
    Kate

    SvarSlet
  4. Det var da en go' ide! Tror også, jeg vil have en "have". Vi har en lille altan, der burde være plads til et par krukker. Tak for inspirationen :)!

    SvarSlet
  5. Salat spirre ikke så godt hvis der er for varmt..bare så du lige ved det hvis det ikke kommer op. har nyttehave og det kribler i fingerne nu hvor solen skinner og det (måske) snart er forår.

    SvarSlet
  6. Guerillagardening kunne måske også være en mulighed for sådan en bypige, bare som en slags supplement.

    Tante Alice

    SvarSlet
  7. Æjj,, hvor ser det altså hyggeligt ud:-) Det er godt at være kreativ, når pladsen er trang. Jeg forsøger selv at være det og godt at se at det også er muligt at have køkkenhave, selvom man bor småt i byen :-) Dejligt med inspiration :-)

    SvarSlet
  8. Jord er ellers ikke smart i et køkken blandt madvarer og madlavning pga jordbakterier - bare et hint. Men lækkert at dyrke tingene selv :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...