Sider

søndag den 4. december 2011

4. December: Foldede papirblade DIY


I dag 4. December står den på foldede papirblade. Jeg har brugt almindeligt lyseblåt papir, men alt papir kan bruges. De blade jeg viste på lærkegrenene for nogle dage siden var lavet af A5 papir. Men for st gøre mine foldninger mere tydelige, har jeg lavet DIYen her i A4 str.


Du skal bruge: Papir, perler, snor, en saks og en limpistol eller anden lim som egner sig til papir.


1. Fold først papiret, så du får et kvadrat og klip det overskyddende papir af.


2. Fold kvadratet diagonalt, så der fremkommer et foldet "kryds". 


3. Fold det ene hjørne ind til midten.


4. Fold hjørnet ind til den ny-foldede streg.


5. Fold endnu engang hjørnet ind til den nyfoldede streg.


6. Fortsæt med at folde papiret, så der fremkommer folder som disse. Fortsæt arbejdet fra punkt 5. på den anden side og brug stregerne til at folde de sidste folder.


7. Vend papiret.


8. Fold hjørnet ind til den nærmeste streg.


8. Fortsæt foldningen.


8. Stop, når du når til midten og gentag på den anden side.


9. Når du har foldet den anden side ser det sådan her ud.


10. Fold på midten.


11. Sæt snoren ind i folden.


12. Sæt perlen på og bind en knude i toppen. Lim nu den nederste del sammen og vupti, du har et blad :)

4 kommentarer:

  1. Tak for DIY, det er et yndigt blad

    SvarSlet
  2. Tak - det skal helt sikkert prøves af;-)

    SvarSlet
  3. Ja, det skal man da prøve:)

    SvarSlet
  4. Ej hvor er de smukke og anderledes...dem skal jeg HELT SIKKERT også have på juletræet - tak for den fine DIY :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...